NOWE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE STATYSTYCZNEJ KARTY WYPADKU

Opublikowano: 01 lutego 2023

Statystyczna karta wypadku – zmiana rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2022 r. w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy.

  • Nowe rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
  • Rozporządzenie wprowadziło nowy wzór statystycznej karty wypadku.

  • Kartę poszerzono o rubryki dotyczące pracy zdalnej.
  • Uległy również zmianie niektóre klasyfikacje kodowe – w szczególności w części dotyczącej przyczyn wypadku.
  • Kartę należy przekazać do GUS poprzez portal sprawozdawczy: https://form.stat.gov.pl/formularze/przewodnik/psinfo.htm

  Nie mniej jednak przedsiębiorcy zatrudniający do 5 pracowników mogą przekazać ją w formie papierowej wysyłając na adres:

  Urząd Statystyczny

80-434 Gdańsk

ul. Danusi 4

  • Kartę (przede wszystkim część I-wszą) należy przekazać w przeciągu 14 dni roboczych od dnia zatwierdzenia protokołu powypadkowego lub sporządzenia karty wypadku.
  • Kartę sporządzamy i przekazujemy tylko w przypadku uznania zdarzenia jako wypadek przy pracy lub wypadek zrównany z wypadkiem przy pracy.
  • Część II uzupełniającą statystycznej karty wypadku należy przekazać nie później niż z upływem 6 miesięcy od dnia zatwierdzenia protokołu powypadkowego lub od dnia sporządzenia karty wypadku.

Straciło moc rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 stycznia 2009 r. w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy (Dz. U. poz. 80, z 2010 r. poz. 1440 i 1612 oraz z 2019 r. poz. 1106 i 1972).

Opracowała

 

 

@Malgorzata

Statystyczna karta wypadku – druk do edycji:  

  Z-KW_Statystyczna Karta Wypadku_2023_do edycji