NOWE ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE STATYSTYCZNEJ KARTY WYPADKU
Opublikowano: 01 lutego 2023
Statystyczna karta wypadku – zmiana rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2022 r. w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy.
- Nowe rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
- Rozporządzenie wprowadziło nowy wzór statystycznej karty wypadku.
- Kartę poszerzono o rubryki dotyczące pracy zdalnej.
- Uległy również zmianie niektóre klasyfikacje kodowe – w szczególności w części dotyczącej przyczyn wypadku.
- Kartę należy przekazać do GUS poprzez portal sprawozdawczy: https://form.stat.gov.pl/formularze/przewodnik/psinfo.htm
Nie mniej jednak przedsiębiorcy zatrudniający do 5 pracowników mogą przekazać ją w formie papierowej wysyłając na adres:
Urząd Statystyczny
80-434 Gdańsk
ul. Danusi 4
- Kartę (przede wszystkim część I-wszą) należy przekazać w przeciągu 14 dni roboczych od dnia zatwierdzenia protokołu powypadkowego lub sporządzenia karty wypadku.
- Kartę sporządzamy i przekazujemy tylko w przypadku uznania zdarzenia jako wypadek przy pracy lub wypadek zrównany z wypadkiem przy pracy.
- Część II uzupełniającą statystycznej karty wypadku należy przekazać nie później niż z upływem 6 miesięcy od dnia zatwierdzenia protokołu powypadkowego lub od dnia sporządzenia karty wypadku.
Straciło moc rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 stycznia 2009 r. w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy (Dz. U. poz. 80, z 2010 r. poz. 1440 i 1612 oraz z 2019 r. poz. 1106 i 1972).
Opracowała
@Malgorzata
Statystyczna karta wypadku – druk do edycji: